ÚvodKdo jsmeNovinkyŠaty na vyhození? Česká firma z nich vyrobí obal na telefon či tablet

Šaty na vyhození? Česká firma z nich vyrobí obal na telefon či tablet

Novinky

5. června 2015

Projekt Forewear recykluje textilie, které by lidé vyhodili.
Vznikají tak moderní, barevné obaly na knihy, mobily či tablety.

 

Firmy si je mohou objednat jako reklamní předměty pro klienty.
Ze starého oblečení vznikají obaly na knihy a na mobily.

Je to jednoduchý princip: Odložené oblečení, místo aby se vyhodilo, se znovu využije. Buď putuje k lidem, kteří ho potřebují, nebo se přetvoří na nové výrobky.

Společensky prospěšný projekt Forewear - oblečení navždy, který vyhrál II. ročník mezinárodní soutěže Social Impact Award 2013, se zabývá smysluplným využitím starého textilu a obnošeného oblečení.


Forewear pořádá sbírky a výměny oblečení. V nejbližší době to bude například Bazárek, který se uskuteční v pondělí 15. června na Praze 5 v Drtinově ulici v coworkingovém centru HUB. Je to akce pro veřejnost, kam může kdokoli přinést oblečení v jakékoli kvalitě a cokoli si zdarma odnést.


Vybrané oblečení vytřídí v organizaci Borůvka Praha, hezké kousky pak nabídnou k prodeji ve svém charitativním second handu Koloběh, kde výtěžek z prodeje financuje pracovní místa a tréninkové pracoviště znevýhodněných. Oblečení, které se nedá prodat, využívají pro svou charitativní činnost sestry boromejky.


Část oblečení, které už se nedá nosit, zpracuje textilní továrna na vlákna a vyrobí z netkanou recyklovanou textilii. Ta se potiskne a vznikají z ní designové výrobky pod značkou Forewear. Barevné zápisníky v obalu, obaly na knihy, na telefony nebo na tablety. Tyto výrobky navrhli designéři z Boa studia a šijí je švadleny v chráněné dílně Fokus Vysočina v Chotěboři. Recyklované, designové výrobky Forewear prodávají například pražské obchůdky Kuráž a Radost, Impact Hub Praha a nebo e-shop značky.


Projekt Forewear pořádá také sbírky oblečení ve firmách, pro které navrhuje výrobky vždy s vlastním potiskem vytvořeným na míru podle firemních motivů a barev. Společnosti mohou objednávat od 100 kusů výrobků, které poté využijí jako dárky pro zaměstnance, firemní partnery a zákazníky. Projekt Forewear loni tímto způsobem spolupracoval s T-mobile, PwC ČR, ČEPS a AXA Assistance.


Letos vzniklo 300 obalů na knihu pro společnost Tchibo Praha, 200 obalů na mobil a 100 zápisníků pro Modrou pyramidu a momentálně je ve výrobě zakázka na 500 sešitů pro společnost Veolia. Vzniká také potisk a grafický design pro 100 zápisníků a obalů na knihu pro společnost Red Hat.


Cílem Forewear je domlouvání dalších spoluprací s firmami, aby projekt mohl být finančně soběstačný a udržitelný. "Současným úspěchem je, že po roce fungování projektu byla ze zakázek na šití těchto výrobků pokryta třetina všech zakázek v šicí dílně, tedy dvě pracovní místa," říká Lenka Corlannová z Forewear.

"Věříme, že letos tato čísla ještě vzrostou, protože od začátku roku 2015 byla během každého měsíce v šití zakázka na naše výrobky," dodává Corlannová.


Soutěž našla další favority
Soutěž sociálně prospěšných projektů Social Impact Award ve čtvrtek vyhlašovala vítěze letošního ročníku. Porota vybrala projekty Třetí rodič, který se zaměřuje na podporu lidí v roli nevlastních rodičů, dále Dárcovský zip, což je aplikace na podporu neziskových organizací přes e-shopy a projekt Grand Garden, což je zahradní terapie pro seniory. Vítězné týmy si odnesly cenu 1500 eur, poukaz na odbornou podporu v podobě mentoringu od PwC a nebo členství v síti Impact Hub, aby mohly využívat zázemí tohoto centra. 


Vítěze nyní čeká letní akcelerační program, ve kterém budou pod vedením odborníků své projekty dále rozvíjet. Každý tým bude během léta doprovázet mentor z řad PwC a na pravidelných workshopech se budou učit odhalovat rizika svých projektů a testovat vhodná řešení.